Okullara ara verildi ama Kur’an kursları yüz yüze eğitime başlıyor

Yeni bir yazı daha yayımlayan Diyanet, kursların 23 Kasım itibarıyla yüz yüze eğitime başlayacağını duyurdu.

BirGün gazetesinden Mustafa M. Bildircin’in haberine göre, İl müftülerine önceki gün gönderilen ve 4-6 yaş Kuran kurslarında yüz yüze eğitimin yeni yıla kadar sonlandırıldığını duyuran yazıyı geri çeken idare, dün yeni bir yazı yayımlayarak, “4-6 yaş ve ihtiyaç odaklı Kuran kurslarında 23 Kasım’dan itibaren yüz yüze eğitime devam edilecektir” ifadelerini kullandı.

Önceki gün aldığı karar ile hafızlık eğitimi verilen yatılı Kuran kurslarının, pansiyonlarının yüzde 60’ı oranında yüz yüze eğitime devam edeceğini açıklayan Diyanet, kararını güncelledi. Pedagogların, “Küçük yaşta çocuğa verilen dini eğitim, çocuğun ileriki yaşları için geri dönülemez zararlara yol açabilir” uyarısını yaptığı 4-6 yaş Kuran kurslarının yüz yüze devam etmesi kararlaştırıldı.

Diyanet İşleri Başkanlığı Eğitim Hizmetleri Genel Müdürü Kadir Dinç imzalı yazıda şunlar kaydedildi:

“4-6 yaş ve İhtiyaç Odaklı Kuran kurslarımızda yüz yüze eğitime ara verildiği malumlarınızdır. Ancak görülen lüzum üzerine kararın tahsisine ihtiyaç duyulmuştur. Covid-19 salgını ile mücadele kapsamında alınacak tedbirler çerçevesinde 4-6 yaş ve ihtiyaç odaklı Kuran kurslarında 23 Kasım’dan itibaren yüz yüze eğitime devam edilmesi hususlarını tensiplerinize arz ederim.”

Diyanet, 2019 yılında 4-6 yaş Kuran Kursları’nda 131 bin öğrenciye okulöncesi eğitim verdi. Kurslarda eğitim gören çocukların sayısı son dört yılda yüzde 758 arttı.

kaynak: birgun.net

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Özetle; 7 gün önce

Kreşler,anaokulları nda yüzyüze eğitim açılmıştı, bunların yüzyüze kuran eğitimide açık,yani mani yok.Bunda anlaşılmayan neki; bida özet geçeyim: kreş ve anaokulu yaşgurubuna yüzyüze dini-oyun-eğlence-bakım vs bağlamında yüzyüze faaliyetleri serbest bırakmış devletli. Bide demişki; kuran eğitimi için 4-6 yaş arası yaş gurubu uygun demiş.Bişey yok bunda.

Avatar
ÖĞRENİN!!!!!!! 7 gün önce

İslam Dini akılı olmayanı,reşit olmayanı sorumlu tutmaz. HATTA 8 yaşına kadar çocuklara dini ibadet ve ritüeller hususunda bi dayatma olmaması konusunda aileleri uyarır. Yani ana babası bile çocuğuna oroç tut namaz kıl diyemez.Şimdi konu buyken,ailelerin alışsın diye çocuğunun mış gibi ibadetlere alışma yönünde ,şeylerine alışsın diye gözyumarlar.Asla öyle değil,yanlış doğru diye bi baskı yapılmaz. zira sorumlu değildir. Şimdi kimin ne dediğinin önemi yok, doğrusu bu.
Kuran kursları tamamen bu yönde faaliyetler kapsamında değerlendirilmelidir.

Avatar
Dinsiz misiniz? 1 hafta önce

Sizin niye bi yerinize batıyor? Kreşler de açılmıyor mu? Hangi pedagogmuş o ayrıca? Taraflı haberler yapmayı bırakın da adam olun. Rezil herifler.

Misafir Avatar
pedagogu kimse iplemez! 7 gün önce @Dinsiz misiniz?

Ama zaten çocukları dinden sorumlu tutmaz islam.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Öğretmen 1 hafta önce

Din eğitimi ile ilgili Pedagog görüşüne katılmıyorum. Ama yüzyüze akademik eğitimin iptal edilip Hafızlık proje okullarında yüzyüze Hafızlık derslerinin yapılmasını da anlayamıyorum. Veliler tedirgin ama açık diye gönderecek olanlar da var. Kafalar aşırı karışık.

Avatar
Mustafa 7 gün önce

Adam gibi haber paylaşın insanın sinirini bozmayın..

Avatar
Cansu 7 gün önce

Ya noldu size çatladınız resmen bu ne öfke bu ne kin oh olsun size!!!!tabi ki Kur'an kursları açılacak neden depremler salgınlar var bı düşünün! Bı kutsal kitabımızı açın da bı okuyun!!!!!!!!!

Misafir Avatar
cansu saçmalama! 7 gün önce @Cansu

Küçük çocuk okusa ne olcak, anlamayacakki! büyüğü de anlamıyoki!
Ben çok okudum, sonra unutmak için uğraştım! ne varki o kitapta! okudum ezbere biliyorum.bilmeden sallıyon. anlasan zaten soğursun dinden, belli gözunde çok büyütmüşün kuran okumayı! bu ülkede futbol neyse, partizanlık neyse, dindarlık ta o. Yani otoritenin insanları yönetme ve uyutmada kullanılan enstruman ve afyonlar.
kuranı incili ...şunu bunu büyütme gözünde , bişey yok orda. Yaratan her an ensende sen onu ara, ama öyle olmaz kardeş. O sağ ve diriyken mucizeleri varken,
herşeye gücü yeterken ; ben neden 2000 sene,3000 sene, 1500 sene önce göderildiği söylenen saçmalıklara inanayım. gönderen sağsa ona yönel. dicenki nasıl? önce niyet! herşeyi reddet! şakran açılsın bi.kuran kursu zaman geçirme oyalama oyun eğlence yeri. abartmayın.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Cansu kuran kursuna gittinmi! 7 gün önce @Cansu

Zararı yok ama faydasıda olduğu söylenemez. Arapça bilmeden bi yazıyı okumanın, bazı sure leri ezberlemenin mantığını anlayamadım. MEĞER haklıymışım kuran cevabını yasin suresinde vermiş.Diyoki duanı anlayarak yap! özetle bu alan mayın tarlası, uzak dururum.Debrem gerçeği kısmen haklısın ama şu anda müslüman geçinenlerin ezilmesi sıkıntı yaşamasından değil, gerçekten rabb ın yakını olan birilerinin mağdur hallere düşmesinden dir diyip kapatıyorum. kimdir,nedir?bunuda siz bilemezsiniz.Gizler rabb!!! Kanaatim oki; şu anki müslüman geçinenler rabb yakını olamaz.Ana evrensel kriterler çiğnenmektede onda, 1500 yıllık hurafelerin gögelediği perdelediği puslandırdığı dini yapının sonucu bu!O nedenle tavsiyem
bu konularda sus. zira müslümanarın coğu cahil, çoguda bile bile işi paraya dökmüş zavallılar.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Öğretmen 7 gün önce

İslam'a olan nefretiniz gözünüzü bürümüş. Çatlasanız da patlasanız da elhamdülillah Müslümanız ve Müslüman öleceğiz. O pedagoga söyleyin inançsızlık telafi edilemez zararlara yol açar.

Misafir Avatar
inandığın hurafe ise 7 gün önce @Öğretmen

o inanç neyapar sana. elhamdülillah ne? kelimei şadhadet ne? kelimei şahadet; muhammet elçidir,ona şahitlik eder , ona iman ederiz anlamında bişey. şahitlik ediyomusun? sorgula? şeytan değilsen? bokuna bile şahitlik etmekten aciz zavallı insan şeytanı diyoki: biz muhammede iman ederiz, onun elçiliğine şahiylik ederiz.
yalaaan. ulen din ne, siz nerdesiniz? hadi hocaya sor bunu? sor sor, en son dinden soğursun, en son hepsine yalan dersin ve aramaya başlarsın. işte ozaman başlar yolculuk ve niyetine göre rabb yardım eder. kardeş sen çakılmışın dinin çamuruna,
ordan çıkman zor. orda yapılan ibadette şeytana, iman edilende hurafe. o yüzden
dünya bu halde! insanın sınavıda yazgısıda bu? bana islam müslüman derseniz ,ben hurafe derim. diğer dinlerde öyle haberşniz olsun. yüreği olan , tek başına çıkar yola arara arara arar ve BULUR. bİLİRİM BULANIN RAHAT BIRAKMAZSINIZ iŞTE O YÜZDEN AFET-DEBREM FELAKET, kapito çakma dindarlar! rabb öç alır.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
inanç hurafe olursa! 7 gün önce @Öğretmen

insanın bitirir.şu anda yaşanan ve sunulan islam hurafelerle doludur. dEBREM MÜSLÜMAN VEYA SÖZDE türkiyede muteber ;3 büyük siyasi parti gibi ,kulüp gibi
dayatılan ve kendini müslüman-hristyan-yahudi diye tanımlayan ların çektiği azap veya zorluk yüzünden olamaz.Belliki rabb birina kendi dinini öğretmiş, oda sıkışmış ve canınıza okuyo rabb! 3 büyük din hurafenin dibini yaşıyo,haberiniz varmı?

Beğenmedim! (0)
Avatar
haber maniplasyon kokuyor! 7 gün önce

olay basit; 0-6 yaş gurubu kteşe,anaokuluna yAllah, yani gidiyor.4-6 yaş gurubunu ailesi isterse(isteğe bağlı) kuran kursuna gönderebiliyor. face to face eğitim için.
OLay bu.konu basit. Pedagog olayı traş..